Ik heb een klacht
Ben je cliënt of een naaste van onze cliënt? En wil je een klacht indienen over onze ondersteuning?
Volg dan onderstaande stappen. Samen zoeken we naar een oplossing.
Stap 1. Praat erover met jouw thuishulp of begeleider
Vaak lost een goed gesprek al veel op.
Stap 2. Maak een terugbelverzoek
Kom je er niet uit met jouw thuishulp of begeleider? Laat dan hieronder jouw gegevens achter. Jouw zorgcoördinator belt je binnen 3 werkdagen terug.
Gaat jouw klacht over de zorgcoördinator? Ga dan naar stap 3.
"*" geeft vereiste velden aan
Stap 3. Zoek contact met de klachtenfunctionaris van Tzorg
Heb je stap 1 en 2 gevolgd, maar kom je er samen toch niet uit? Laat dan je gegevens hieronder achter. Onze klachtenfunctionaris belt of mailt jou binnen drie werkdagen terug.
De klacht wordt met alle betrokkenen besproken. De klachtenfunctionaris helpt om een oplossing te vinden waar iedereen tevreden mee is.
"*" geeft vereiste velden aan
Krijg jij ondersteuning vanuit Wzd of Wvggz?
Wzd staat voor Wet zorg en dwang. Wvggz staat voor de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg. Krijg jij ondersteuning vanuit een van deze wetten? Dan heb je recht op een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon van Quasir. Deze vertrouwenspersoon werkt dus niet voor Tzorg.
De cliëntvertrouwenspersoon geeft informatie en advies over jouw rechten en plichten. Ook krijg je hulp bij het omschrijven van jouw klacht en het zoeken van een oplossing. Alles wat je deelt met de cliëntvertrouwenspersoon blijft vertrouwelijk.
De onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon bel je dit telefoonnummer: 06 – 57 53 75 20
(bereikbaar tussen 9.00 tot 17.00 uur maandag tot en met vrijdag)
Stap 4. Zoek contact met de klachtenfunctionaris van Quasir
Heb je stap 1 tot en met 3 gevolgd, maar kom je er samen niet uit? Alleen dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Quasir. Quasir is een onafhankelijk centrum. Ze werken dus niet voor Tzorg. Ze helpen bij klachten, problemen, ruzies (geschillen) en als vertrouwenspersoon in de Zorg en Welzijn.
De Quasir klachtenfunctionaris helpt jou en Tzorg tot een oplossing. Binnen 48 uur na jouw melding bellen of mailen zij jou. Klik hier voor contact met Quasir.
Stap 5. Dien een officiële klacht in bij Quasir
Heb je stap 1 tot en met 4 gevolgd, maar kom je er samen niet uit? Dan is er een geschil (meningsverschil) tussen jou en Tzorg. Je kunt dit doorgeven aan de klachtencommissie van Quasir.
Meer informatie over Quasir?
Meer informatie over de klachtencommissie, klachtenprocedure en het klachtenregelement van Quasir? Bekijk hier dan de website van Quasir
Contact met de klachtencommissie van Quasir
E-mailadres: Ambtelijk Secretaris Klachtencommissie | QUASIR ambtelijksecretaris@quasir.nl