Ga in gesprek met de interne klachten-functionaris Tzorg
A. Hulp via de interne klachtenfunctionaris van Tzorg
Kom je er niet uit met de thuishulp en/of zorgcoördinator? Meld jouw klacht dan bij de interne klachtenfunctionaris van Tzorg. Na jouw melding neemt deze persoon binnen 10 werkdagen contact op. De klachtenfunctionaris behandelt de klacht altijd telefonisch en streeft naar afhandeling van de klacht binnen 2 weken, afhankelijk van complexiteit van de klacht. In overleg kan dit verlengd worden met 4 weken. Tzorg kan jouw klacht niet altijd oplossen.
Voor contact met de interne klachtenfunctionaris mailt u naar kwaliteitzorg@tzorg.nl
B. Hulp van de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon bij Wzd/ Wvggz ondersteuning
Iedere cliënt die ondersteuning ontvangt vanuit de Wet zorg en dwang (Wzd) of de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) heeft recht een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Daarvoor kun je terecht bij Quasir. De cliëntvertrouwenspersoon geeft informatie en advies over jouw rechten en plichten. Ook helpt Quasir met het omschrijven van jouw klacht en het zoeken van een oplossing. De cliëntvertrouwenspersoon is onafhankelijk en de informatie die je met elkaar deelt is altijd vertrouwelijk.
Voor wie geldt de Wzd/Wvggz?
Wzd is ondersteuning voor mensen met een verstandelijke beperking, psychogeriatrische aandoening (zoals dementie) of een gelijkgestelde aandoening zoals het syndroom van Korsakov en daar zorg voor nodig hebben.
De Wvggz is ondersteuning voor mensen bij wie een psychische stoornis leidt tot gedrag dat ernstig nadeel (gevaar) veroorzaakt voor henzelf of voor anderen.
Voor contact met de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon bel je naar: 06 – 57 53 75 20
(bereikbaar tussen 9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr)