De cliëntenraad komt op voor de belangen van de cliënt. Zij adviseren over het beleid van Tzorg. Daardoor blijft de hulp aan cliënten verbeteren. Sinds januari 2024 is een nieuwe cliëntenraad gestart. In deze eerste fase hebben zij elkaar en de organisatie leren kennen. Inmiddels hebben zij een aantal keer samengezeten voor trainingen en vergaderingen. Nu staan zij klaar om op meerdere vlakken in gesprek te gaan met cliënten.
Zo werkt de cliëntenraad
De cliëntenraad komt 6 keer per jaar fysiek samen en 3 keer per jaar online. Op deze momenten bespreken zij:
- Onvrede, vragen en tips vanuit cliënten of hun naasten.
- De uitslag van het cliënttevredenheidsonderzoek. Over aandachtspunten adviseren wij Tzorg.
- Wat er in de regio speelt. Elk raadslid heeft contact met 1 of 2 regiokantoren. Zo weten we wat er daar speelt en werken we aan verbetering in elke regio.
- De begroting.
- Het jaarverslag van de cliëntenraad.
- De klachtenregeling van Tzorg.
- Nieuwe ontwikkelingen bij Tzorg.
Wij horen graag jouw stem
De cliëntenraad bespreekt verschillende onderwerpen. Deze komen van onze kennissenkring, mantelzorgers, cliënten en social media. Wij horen ook graag jouw stem! Zo maken we samen de hulp van Tzorg nog beter.
Ook zijn wij altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste leden. Ben jij digitaal vaardig én sta jij ervoor open om meerdere keren per jaar aanwezig te zijn bij vergaderingen in Uden?