Past de ondersteuning nog bij mij?

Veelgestelde vragen

Aan welke gedragsregels moet ik mij houden?
Onze thuishulpen en begeleiders willen jou zoveel mogelijk vrij laten in hoe jij woont en leeft, maar er zijn een paar regels die voor alle cliënten gelden. Het is namelijk belangrijk om het onderling vertrouwen niet te schaden. Daarom hebben wij voor jou als cliënt enkele gedragsregels opgesteld.  
Het zorgmoment komt niet uit, wat moet ik doen?
Geef dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van het zorgmoment door aan jouw planbureau.
Hoe meld ik schade?
Het kan gebeuren dat er schade ontstaat tijdens het werk. Hieronder lees je hoe je schade meldt en wat de voorwaarden zijn.
Stappenplan aanmelden schade
Materiële schade is schade die direct in geld is uit te drukken. Bijvoorbeeld schade aan jouw spullen. Deze schade meldt je zo:
  1. Meld de schade bij jouw zorgcoördinator. Doe dat binnen 14 dagen na het ontstaan van de schade.
  2. Bewaar het voorwerp dat beschadigd is als bewijs. Bewaar het tot de schade is behandeld en afgerond.
  3. Je ontvangt van de zorgcoördinator een brief met instructie hoe je de schade moet aanmelden.
  4. Zodra de schade in behandeling is genomen door de schade-expert ontvang je hiervan bericht.
Vergoedt Tzorg jouw schade?
Als er door bewezen schuld van Tzorg schade ontstaat. Je komt alleen in aanmerking voor een vergoeding als je de stappen hierboven volgt. Onderstaande voorwaarden beslissen of Tzorg jouw schade betaalt. Hiervoor gelden ook de algemene voorwaarden.  Tzorg betaalt geen schade:
  • Als wij de werkzaamheden niet goed kunnen uitvoeren door het ontbreken van de juiste producten, middelen en/of onjuist bevestigde onderdelen.
  • Als je de schade niet meldt zoals uitgelegd eerder op deze pagina.
  • Als de ontstane schade een gevolg is op een al bestaande schade.
  • Als andere mensen dan jijzelf (of jouw huisgenoten) schade lijden.
  • Overige zaken waarbij de schade-expert beoordeeld dat Tzorg niet aansprakelijk is.
Beoordeling van jouw schade
Aan de hand van de ontvangen informatie zal Tzorg jouw eventuele schadevergoeding bepalen. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.

Cliënttevredenheid

Een aangenaam thuis, daar zorgen wij voor. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Daarom horen wij graag hoe je onze ondersteuning ervaart. Laat jouw mening weten via het cliënttevredenheidsonderzoek.

Cliëntenraad

De cliëntenraad komt op voor de belangen van cliënten en draagt bij aan het verbeteren van onze dienstverlening. Graag hoort de cliëntenraad ook jouw ideeën. Wil je een onderwerp onder de aandacht brengen? Neem dan contact op.