Hoe kunnen wij je helpen?

Wat laten we op deze pagina zien?

Dit is een algemene contactpagina. Te benaderen via het menu voordat iemand een keuze heeft gemaakt voor wel / geen cliënt.
En ook vanaf de pagina /samenwerken verwijzen we hiernaar.

Zorgmoment wijzigen

scroll verder

Gemiste zorg melden

Is jouw zorgmoment niet doorgegaan? Of heb je minder zorg ontvangen dan afgesproken? Laat het ons weten door onderstaand formulier in te vullen. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.

"*" geeft vereiste velden aan

Ik neem contact op als*
Geboortedatum cliënt*
Volledige naam cliënt*
Postcode cliënt*
Datum gemiste of geminderde zorg*
Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

scroll verder

Ik heb een klacht

Ben je cliënt of een naaste van onze cliënt? En wil je een klacht indienen over onze hulp? Deel je ervaring met ons.

Samen zoeken we naar oplossingen en kijken we hoe onze hulp beter kan.

Zo deel je jouw ervaring

  • Praat erover met jouw thuishulp

    Vaak lost een goed gesprek al veel op. Je kunt ook altijd terecht bij jouw zorgcoördinator.

  • Maak een terugbelverzoek

    Kom je er samen toch niet uit? Maak via onderstaand formulier een terugbelverzoek aan. We nemen binnen 3 werkdagen contact met je op en samen zoeken we een oplossing.

    "*" geeft vereiste velden aan

    Postcode cliënt*
    Zo kunnen we de juiste medewerker contact met je laten opnemen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Ga in gesprek met de interne klachten-functionaris Tzorg

    A. Hulp via de interne klachtenfunctionaris van Tzorg
    Kom je er niet uit met de thuishulp of zorgcoördinator? Meld jouw klacht dan bij de interne klachtenfunctionaris van Tzorg. Na jouw melding neemt deze persoon binnen 10 werkdagen contact op. De klachtenfunctionaris behandelt de klacht altijd telefonisch en streeft naar afhandeling van de klacht binnen 2 weken, afhankelijk van complexiteit van de klacht. In overleg kan dit verlengd worden met 4 weken. Tzorg kan jouw klacht niet altijd oplossen.

    Voor contact met de interne klachtenfunctionaris mailt u naar kwaliteitzorg@tzorg.nl


    B. Hulp van de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon bij Wzd/ Wvggz ondersteuning
    Iedere cliënt die ondersteuning ontvangt vanuit de Wet zorg en dwang (Wzd) of de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) heeft recht een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Daarvoor kun je terecht bij Quasir. De cliëntvertrouwenspersoon geeft informatie en advies over jouw rechten en plichten. Ook helpt Quasir met het omschrijven van jouw klacht en het zoeken van een oplossing. De cliëntvertrouwenspersoon is onafhankelijk en de informatie die je met elkaar deelt is altijd vertrouwelijk.


    Voor wie geldt de Wzd/Wvggz?

    Wzd is ondersteuning voor mensen met een verstandelijke beperking, psychogeriatrische aandoening (zoals dementie) of een gelijkgestelde aandoening zoals het syndroom van Korsakov en daar zorg voor nodig hebben.   

    De Wvggz is ondersteuning voor mensen bij wie een psychische stoornis leidt tot gedrag dat ernstig nadeel (gevaar) veroorzaakt voor henzelf of voor anderen. 


    Voor contact met de onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon bel je naar: 06 – 57 53 75 20
    (bereikbaar tussen 9.00 tot 17.00 uur ma t/m vr) 

  • Vraag hulp aan

    Enkel wanneer je bovenstaande stappen 1 t/m 3 heeft doorlopen, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Quasir.

    Quasir is een onafhankelijk expertisecentrum voor klachten, calamiteiten, geschillen en cliëntvertrouwenswerk in de zorg- en welzijnssector.

    Contact met klachtenfunctionaris van Quasir
    Heb je alle bovenstaande stappen 1 t/m 3 heeft doorlopen, dan kun je contact opnemen met Quasir. De onafhankelijk klachtenfunctionaris helpt jou bij het bemiddelen tussen jou en Tzorg. Uiterlijk binnen 48 uur na jouw melding word je teruggebeld of gemaild.

    Klik hier voor contact.

  • Dien een officiële klacht in bij de Klachtencommissie Quasir

    Heb je alle bovenstaande stappen doorlopen en ben je het oneens met de afhandeling van jouw klacht? Dan is er een ‘geschil’ tussen jou en Tzorg. Je kunt de situatie doorgeven aan de klachtencommissie van Quasir. 

    Meer informatie Quasir
    Meer informatie over de klachtencommissie, klachtenprocedure en het klachtenregelement van Quasir? Bekijk hier dan de website van Quasir

    Contact met de klachtencommissie
    E-mailadres: Ambtelijk Secretaris Klachtencommissie | QUASIR | ambtelijksecretaris@quasir.nl

scroll verder

Veelgestelde vragen

Aan welke gedragsregels moet ik mij houden?
Onze thuishulpen en begeleiders willen jou zoveel mogelijk vrij laten in hoe jij woont en leeft, maar er zijn een paar regels die voor alle cliënten gelden. Het is namelijk belangrijk om het onderling vertrouwen niet te schaden. Daarom hebben wij voor jou als cliënt enkele gedragsregels opgesteld.  
Het zorgmoment komt niet uit, wat moet ik doen?
Geef dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van het zorgmoment door aan jouw planbureau.
Hoe meld ik een klacht?
Wil je een klacht indienen voor jouw hulp of de hulp aan een naaste? Deel jouw ervaring dan eerst met de zorgcoördinator. Kom je er samen niet uit? Bekijk hier dan het hele klachtenproces.
Hoe meld ik schade?
Het kan gebeuren dat er schade ontstaat tijdens het werk. Hieronder lees je hoe je schade meldt en wat de voorwaarden zijn.
Stappenplan aanmelden schade
Materiële schade is schade die direct in geld is uit te drukken. Bijvoorbeeld schade aan jouw spullen. Deze schade meldt je zo:
  1. Meld de schade bij jouw zorgcoördinator. Doe dat binnen 14 dagen na het ontstaan van de schade.
  2. Bewaar het voorwerp dat beschadigd is als bewijs. Bewaar het tot de schade is behandeld en afgerond.
  3. Je ontvangt van de zorgcoördinator een brief met instructie hoe je de schade moet aanmelden.
  4. Zodra de schade in behandeling is genomen door de schade-expert ontvang je hiervan bericht.
Vergoedt Tzorg jouw schade?
Als er door bewezen schuld van Tzorg schade ontstaat. Je komt alleen in aanmerking voor een vergoeding als je de stappen hierboven volgt. Onderstaande voorwaarden beslissen of Tzorg jouw schade betaalt. Hiervoor gelden ook de algemene voorwaarden.  Tzorg betaalt geen schade:
  • Als wij de werkzaamheden niet goed kunnen uitvoeren door het ontbreken van de juiste producten, middelen en/of onjuist bevestigde onderdelen.
  • Als je de schade niet meldt zoals uitgelegd eerder op deze pagina.
  • Als de ontstane schade een gevolg is op een al bestaande schade.
  • Als andere mensen dan jijzelf (of jouw huisgenoten) schade lijden.
  • Overige zaken waarbij de schade-expert beoordeeld dat Tzorg niet aansprakelijk is.
Beoordeling van jouw schade
Aan de hand van de ontvangen informatie zal Tzorg jouw eventuele schadevergoeding bepalen. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.

Is je vraag niet beantwoord?

Wij nemen graag contact met je op om te helpen. Dit doen we per e-mail of telefonisch. Wat heeft je voorkeur?

Of, bel ons

Om je telefonisch zo goed mogelijk te helpen willen we graag weten in welke regio je huishoudelijke hulp of individuele begeleiding krijgt. Zo koppelen we je aan de juiste persoon.