Snelzoeker zorgmap
Veelgestelde vragen
Onze thuishulpen en begeleiders willen jou zoveel mogelijk vrij laten in hoe jij woont en leeft, maar er zijn een paar regels die voor alle cliënten gelden. Het is namelijk belangrijk om het onderling vertrouwen niet te schaden. Daarom hebben wij voor jou als cliënt enkele gedragsregels opgesteld.
Geef dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van het zorgmoment door aan jouw planbureau.
Wil je een klacht indienen voor jouw hulp of de hulp aan een naaste? Deel jouw ervaring dan eerst met de zorgcoördinator. Kom je er samen niet uit? Bekijk hier dan het hele klachtenproces.
Het kan gebeuren dat er schade ontstaat tijdens het werk. Hieronder lees je hoe je schade meldt en wat de voorwaarden zijn.
Stappenplan aanmelden schade
Materiële schade is schade die direct in geld is uit te drukken. Bijvoorbeeld schade aan jouw spullen. Deze schade meldt je zo:
- Meld de schade bij jouw zorgcoördinator. Doe dat binnen 14 dagen na het ontstaan van de schade.
- Bewaar het voorwerp dat beschadigd is als bewijs. Bewaar het tot de schade is behandeld en afgerond.
- Je ontvangt van de zorgcoördinator een brief met instructie hoe je de schade moet aanmelden.
- Zodra de schade in behandeling is genomen door de schade-expert ontvang je hiervan bericht.
Vergoedt Tzorg jouw schade?
Als er door bewezen schuld van Tzorg schade ontstaat. Je komt alleen in aanmerking voor een vergoeding als je de stappen hierboven volgt.
Onderstaande voorwaarden beslissen of Tzorg jouw schade betaalt. Hiervoor gelden ook de algemene voorwaarden.
Tzorg betaalt geen schade:
- Als wij de werkzaamheden niet goed kunnen uitvoeren door het ontbreken van de juiste producten, middelen en/of onjuist bevestigde onderdelen.
- Als je de schade niet meldt zoals uitgelegd eerder op deze pagina.
- Als de ontstane schade een gevolg is op een al bestaande schade.
- Als andere mensen dan jijzelf (of jouw huisgenoten) schade lijden.
- Overige zaken waarbij de schade-expert beoordeeld dat Tzorg niet aansprakelijk is.
Beoordeling van jouw schade
Aan de hand van de ontvangen informatie zal Tzorg jouw eventuele schadevergoeding bepalen. Je wordt hierover schriftelijk geïnformeerd.
Vind jouw aanspreekpunt bij Tzorg
Naast jouw hulp of begeleider, heb je ook contact met de zorgcoördinator en het planbureau. De zorgcoördinator is jouw eerste aanspreekpunt voor vragen over jouw zorg. Met het planbureau heb je contact over de planning. Vul hieronder jouw postcode in. Daarna vind je het telefoonnummer of mailadres van jouw zorgcoördinator en planbureau.
Is je vraag niet beantwoord?
Wij nemen graag contact met je op om te helpen. Dit doen we per e-mail of telefonisch. Wat heeft je voorkeur?
Of, bel ons
Om je telefonisch zo goed mogelijk te helpen willen we graag weten in welke regio je huishoudelijke hulp of individuele begeleiding krijgt. Zo koppelen we je aan de juiste persoon.